انتخاب مبلمان خوب و مناسب ۱

انتخاب مبلمان خوب و مناسب ۱

انتخاب مبلمان خوب و مناسب گزینه ای حساس است که علاوه بر نوع پارچه و جذابیت های رنگی فاکتورهای مهم تر دیگری نیز باید مورد توجه خریدار قرار بگیرد. این فاکتورها علاوه بر استانداردهای انتخاب مبلمان و مشخصات آن به بررسی فضا و محیطی که قرار است مبلمان در آن مورد استفاده قرار بگیرد می پردازد.  اگر تصمیم به انتخاب مبلمانی مناسب برای منزل خود دارید با توجه به دستورالعمل هایی که در این مقاله برای شما شرح می دهیم می توانید در کنار تمام محدودیت های موجود در محیط بهترین و درست ترین انتخاب مبلمان را انجام دهید.

ارگانومی

علم ارگونومی به ما کمک می کند تا با اطلاعات مفیدی که در اختیارمان قرار می دهد در هر موردی انطباقی عالی بین اجسام، عناصر و هر چیز دیگری با انسان برقرار شود. ارگونومی در انتخاب مبلمان به شما کمک می کند تا محصولاتی را انتخاب نمایید که به عبارتی ارگونومیک و یا همان مهندسی ساز باشد و کمترین مشکل و آسیب را برای مصرف کننده به همراه داشته باشد. ارگونومی در انتخاب مبلمان یعنی رعایت ایمنی و استانداردهای لازم در تمام حالات بدن استفاده کننده از جمله حالت نشسته ، خوابیده و… که در طولانی مدت آسیبی به مهره ها و ستون فقرات ما نرسانند. به عنوان مثال برای کار با کامپیوتر صندلی هایی با ارگونومی مناسب و قابل تنظیم ایجاد شده اند که در استفاده روزانه کمترین فشار به ستون فقرات، مهره ها، گردن و کمر وارد می شود و در زمان استفاده از آن ها با توجه به سه زاویه ۹۰ درجه ای که در بدن ایجاد می گردد کاملا قابل تشخیص می باشد.

سازه مبلمان ها

مبلمان ها یکی از عناصری هستند که در تمام مکان ها در طول شبانه روز به طور  دائم برای همه افراد مورد استفاده هستند و همه افراد در تمام رنج ههای سنی از آن ها استفاده می کنند پس انتخاب مبلمان مناسب با توجه به سازه ی آن موضوع مهمی است. مبلمان ها از لحاظ سازه به دو دسته ی چوبی، فلزی و پلاستیکی تقسیم می شوند.

سازه ی چوبی
قدیمی ترین عنصر در ساخت مبلمان استفاده از چوب می باشد که حتی قبل تر از قرن بیستم از آن استفاده می شده است بهترین و معروف ترین چوب های قدیمی برای ساخت مبلمان های چوبی چوب درختان گردو، گیلاس، راش، روس و … هستند، این چوب ها در مبلمان های کلاسیک و منبت کارهای مبلمان ها استفاده می گردند. امروزه در مبلمان های راحتی معمولا از چوب های ارزان قیمت و MDF استفاده می گردد. امروزه به دلیل کوچک بودن فضاهای خانه ها برای انتخاب مبلمان، مبلمان های راحتی الویت بالاتری دارند.

نوع اتصال چوب ها در مبلمان های کلاسیک با استفاده از نبشی چوبی، پیچ، کام، زبانه و دوبل چوبی آج دار انجام می شود و در مبلمان های راحتی برای برای اتصال قطعات چوب از پیچ، کام، نبشی چوبی و زبانه استفاده می گردد.

 

لمینت نیز امروزه خیلی زیاد درساخت و انتخاب مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد زیرا چوب ها قیمت هایی بالایی دارند و استفاده از چوب ها باعث کاهش منابع طبیعی جنگل ها می شود، لمینت ها نیز از جنس چوب می باشند اما لایه هایی نازکی از چوب هستند که به صورت فشرده شده بهم می چسبند، این چوب ها ظاهری زیباتر و دارای استحکام بیشتری نسبت به چوب هستند.

سازه ی فلزی
فلز بیشترین کاربرد را در سازه ی های مبلمان دارد، در تهیه قطعات ریز، نبشی ها و قطعات قالب گیری شده در ساخت مبلمان معمولا از آلومینیوم استفاده می شود زیرا خاصیت شکل پذیری بالایی دارد اما در مقابل استحکام آن نیز کم است. فلزها هرچه مستحکم تر باشند خاصیت شکل پذیری کمتری دارند.

سازه ی پلاستیکی
در این مبلمان ها از لمینت های پلاستیکی که لایه های کاغذی ضخیم با رزین ملامینه هستند استفاده می شود. این لمینت ها انواع مختلفی دارند: اکرولیک ها،پلاستیک های قالب گیری شده و فایبر گلاس

انتخاب صندلی های پلاستیکی به دلیل مشخصات وزن کم، مقاومت بالا، استحکام زیاد، ظاهر درخشان و زیبا، اشکال مختلف، تنوع رنگی بالا و ضد آب بودن می باشد.

 

طراحی داخل ویلا , طراحی رستوران سنتی , بازسازی ساختمان قدیمی , ویترین جلوی مغازه , دکوراسیون داخلی , طراحی دکوراسیون داخلی اداری , طراحی داخلی , طراحی داخلی مطب دکتر , دکوراسیون داخلی طلا فروشی , طراحی داخلی در کیش , طراحی داخلی در اهواز , طراحی داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *